Tuesday, May 6, 2008



Ok, meningen med denna blogg är att skriva lite om min praktik i Enkokidongoi, Kenya. Praktiken är en del av "praktikantutbildningen" på Österlens Folkhögskola. Jag har precis avslutat den förberedande kursen på skolan och ska nu spendera 3 veckor att bli färdig med min c-uppsats innan jag åker på ytterligare 3 veckors semester i Tanzania innan praktiken börjar i Juni. Allt är förberett och betalt, Sida står för det mesta, inklusive flygresan (vilket är trevligt ju). Tanken med min praktik är att jobba med rätten till utbildning och kvalitativ utbildning i denna by. Där finns en grundskola där jag kommer spendera mesta av min tid. Igår var jag ute och handlade lite inför resan: en väska, gummistövlar och en världskarta blev det (vet inte hur användbart det är men ändå!?). Jag kommer inte ha så stabilt internet där jag ska bo i Kenya men det är måttligt nära till Nairobi (3 h) så jag ska väl lyckas skriva lite då och då... Tills dess, håll till godo...eller vad man säger!

No comments: